söndag 18 september 2011

min livs öring kvar i sjön.

tanken var att fara ut vid 7 tiden i morse. tittade ut och såg att hade man farit ut hade man kört i en mjöl påse. kl vart halv 11 då stack jag ut.10 min hann gå så hoppa första öringen på. BFT skalle blå/lila så även dom andra 2. sen kom hugget på 9 meters djup. inte direkt distinkt men ändå en stor mycket stor prickig fisk. den kom upp direkt till ytan och såg ut som U-137 =ubåt paniken var ett faktum när den låg mellan djupriggs viren och skrovet helt still. helvetet tänkte jag....ska jag håva direkt eller låta den backa ur och drillas som folk vis. det jag hann göra innan explotionen var att på ett ca uppskatta måttet. 85-90 cm var den .från rigg viren till utblåset till värmaren. HMMM då istället för att fisken la i backen så i med 2 växel och rätt in i djupriggen. tog med löjtacklet och stack. vad säger man? på återhörande eller????

Inga kommentarer: